Det er (stadig) hårdt at være Brøndby fan. Endnu engang smider de det hele på gulvet og de får fortjent nogle verbale øretæver i de fleste tråde her på bold.dk. Men det meste af kritikken er i mine øjne unuanceret og minder mest af alt om had og mindreværdskomplekser. Ja så slap den ud!
Lad os med det samme slå fast, at fadæsen mod Sporting sidste år var meget værre and fadæsen mod Reid i år. Sidste år var sidste kamp inden gruppespillet og dermed gik klubben glip af i omegnen af 20 millioner kroner, penge man i den grad godt kunne bruge. I år var det trods alt en runde før, og for at komme videre til gruppe spillet i EL skulle vi i første omgang bruge lodtrækningsheld og dernæst præstere over 2 gang 90 minutter – og helst uden at smide alt for mange point i Superligaen samtidig. Lad os være ærlige og sige, at det er holdet ikke til p.t. Så måske var det ikke helt skidt at ryge ud … men det er så også det eneste positive.
Fokus i denne blog vil dog være på mange af de kommentarer og floskler omkring Brøndby, der bare hænger ved og som man åbenbart aldrig slipper af med – uanset det faktum, at man rent faktisk har gjort noget ved dem.
1. Truppen er ikke til top 3
Det er vel rimelig standard efterhånden, at 20%-25% af alle trådene indeholder kommentarer om hvor ringe Brøndby er. De er i hvert højest et midterhold, og rent faktisk kan de komme til at kæmpe om nedrykning. Brøndby sluttede som nummer 3 sidste år og kæmpede længe med OB om sølvet, men nu er truppen åbenbart blevet så ringe, at man skal kæmpe om placeringer 5-11. Det må skyldes en af to ting eller en kombination af disse.
a) Truppen er blevet dårligere: I vinters kom Goodson til klubben, han er ny udnævnt anfører. I mine øjne en klar forstærkning. Vi har fået Thygesen, igen en spiller der glider direkte ind i start 11’eren. Sidste indkøb er Femi, en spiller der muligvis kan løse det problem vi har haft på den defensive midtbane i snart 5 år. Vi har til gengæld mistet Wass, hvilket efterlader noget af et hul på højre back. Men alt i alt vil jeg nu mene, at truppen er blevet en del stærkere. Ydermre er truppen blevet trimmet, idet vi er kommet af med to af de “dyre drenge” i form af Farnerud og Peter Madsen
b) De nærmeste konkurrenter er blevet bedre: Hvad er det for nogle klubber, der har forstærket sig så meget, at de nu pludselig er så meget bedre?
Er det OB? Ud med Håland og ind med Tore Reginiussen. Det er vel sådan ca. det samme. Så er Mendy kommet, men hans favorit plads som højre back sidder Ruud stadig på, men han har været en fin backup for Chris Sørensen, da han var skadet. Endelig har OB fået Morten Skoubo, der stadig har sin første kamp til gode, men som helt sikkert vil være en forstærkning hvis han kommer op i gear. OB er vel blevet en smule stærkere.
Er det FCM? Marc Møller er kommet ind som backup i forsvaret og Kolja er kommet tilbage og dækker deres problem på højre back. De har mistet deres anfører Mikkel Thygesen, men til gengæld er Tim Jansen kommet til og Jude er vendt hjem fra lejeophold. Alt i alt er FCM vel blevet en kende stærkere, men ikke meget.
Er det AAB? AAB har mistet Duncan og Lumb som var med til holde dem oppe i Superligaen efter et sandt drama i sidste spillerunde. Ellers er truppen vel forholdsvis uforandret, så det er vel heller ikke dem, der er løbet fra Brøndby.
De resterende klubber vil jeg ikke bruge krudt på (sorry Horsens), men blot konstatere, at det er forfejlet hvis man mener at det er spillermaterialet i de andre klubber, der er blevet markant bedre i forhold til Brøndbys.
2. Brøndby køber altid lottokuponer.
Det er næsten ligegyldigt hvilke spillere der sættes i forbindelse med Brøndby så er de lottokuponer. Eller også bliver de sikkert skadede. Eller også er de bare bredde spillere. Fortsæt selv rækken. Men faktum er vel at Brøndbys sidste 3 indkøb i den grad har været velovervejede. Goodson til at gå direkte ind i start 11’eren og styrke midterforsvaret. Thygesen direkte ind i start 11’eren og kommer med energi og vilje, som i den grad har været en mangelvare på Brøndby holdet længe. Og nu Femi, der måske kan lukke det gabende hul på den defensive midtbane som vi har været vidne til de sidste fem år. I mine øjne tre profiler, der i den grad kan gå direkte ind og forstærke holdet. Så transfer politikken er i den grad blevet forbedret!
3. Brøndby skal ikke spille europæisk, de er for dårlige
Ok, hvilke hold er det så vi skal sende afsted? Er det FCM, der røg ud lige så hurtigt? Er det FCN, der formodentlig lider samme skæbne? Som seednings systemet er, så får vi p.t. ikke bedre mulighed end Brøndby (FCK og OB ikke medregnet). Det skulle da lige være AAB, der stadig har en meget høj koefficient og dermed vil være seedet også i playoff facen. Det ændrer selvfølgelig ikke ved, at det er utrolig ringe, at Brøndby bliver slået ud af et hold som de i den grad er overlegent. Men sådanne smuttere kommer desværre for danske hold – selv FCK har jo oplevet det.
Hvis man virkelig skulle optimere de danske holds pointhøst i Europa, så skulle Superligaen slutte sådan her: 1. Brøndby, direkte i CL gruppespillet (ikke at de hører til der). 2. FCK, der er det eneste hold i Danmark med et lille mulighed for at nå CL gruppespillet af Non-Champions vejen (jeg håber jeg kommer til æde mine ord OB!). 3. OB, der er seedet hele vejen til gruppespillet i EL. 4. AAB, der ligesom OB vil være seedet hele vejen til gruppespillet i EL. 5. FCM som pokalvinder, der pga. af deres lave seedning helst ikke skal have en kamp inden playoff facen. P.S. Man kunne selvfølgelig bytte rundt på FCM og Brøndby.
Brøndby er en syg patient ingen tvivl om det. Men i mine øjne er der altså tegn på bedring. Men det kræver tid, tid som vi fans til tider er rigtig dårlige til at give dem på grund af det pres der evig og altid vil være omkring Brøndby. Men de tåbelige og unuancerede kommentarer man evig og altid kan finde om Brøndby i diverse tråde er altså til tider sørgelige, men altså ”alle hader os”, så det er vel forventeligt.
Lad mig dog til sidst slå fast, at jeg gerne så Per B derhen hvor peberet gror! Jeg så gerne den spradebasse til Jesper ”Kasi” Nielsen prøve at styre showet derude. Jeg er sikker på, at han kunne få os meget tættere på FCK. Henrik Jensen er jeg heller ikke vild med (jeg har aldrig været det), det stinker af nepotisme. Lad os få noget nyt blod ind – en med nogle andre ideer, en der har styr på mandskabspleje og måske kan få banket noget selvtillid ind i knoppen på spillerne, så de ikke går fuldstændig i baglås hver gang de oplever lidt modgang. Jeg så gerne Erik Rasmussen som træner!
Så hvis vi taber til OB på søndag så kom bare med tæskene, jeg er klar! Men i stedet for de drillende 7. klasses kommentarer, så prøv med en nuanceret og reel kritik. Den gør faktisk meget mere ondt!
50
Stemmer
Kommentarer
Anmeld
2011-08-05 11:47:06
Meget fin blog
2011-08-05 11:49:49
Jeg er 100% enig i at kommentarer skriger af had og ikke indeholder nogen form for fornuftig indhold, selvfølgelig er BIF et 3 top hold, de er jo sluttet der de sidste 3 år. Desuden klarer vi os stadig bedre end de andre hold i Europa (FCK og OB undtaget self)
God blog og stor stemme herfra
2011-08-05 12:03:14
ok, så I klarer jer bedre end FC Nordsjælland. wow.
fin blog med fornuftige synspunkter. en stemme herfra for arbejdet i at skrive bloggen.
2011-08-05 12:16:19
Synes du har nogle rigtig gode pointer i dit indlæg.
Ingen tvivl om at Per B har udspillet sin rolle og bør give plads - hellere før end senere! Men spørgsmålet er, om Kasi er den rigtige løsning..? Tror man skal passe på med at gøre ham til Kong Midas bare fordi han har banket en håndboldklub på benene. Risikoen er jo at vi alle sammen kommer til at sidde ude på stadion med klappølser i hænderne og synge med på DJ Ötzi og andet germansk inspireret pauselarm. Og selvom han vedvarende påstår, at Brøndby er hans hjerteklub og dit og dat, så er han jo ikke bleg for at gå ud i pressen og fortælle, at han vil købe en anden klub og føre den i CL på 0,5. Er ikke sikker på, at han vil være god for klubben, men det kommer tiden formentlig til at vise...
Tror du rammer meget rigtigt til sidst i dit indlæg mht. selvtillid. Der mangler nogle spillere som udstråler, at de vil det og ikke mindst som tror på, at de kan det. Mike, Thyge, Stenderup og Goodson har noget af det. Wass havde det. Jan K og TR prøver at vise noget af det, men de er faldet for meget af på den spillemæssigt til at man rigtig tror på dem. Spillere som Randrup, Nilsson, Agger, McGrath og endda Krohn-Dehli og Stephan, der ellers burde være bærende kræfter, viser til tider næsten tegn på anti-selvtillid - undskyldninger for sig selv.
Har absolut intet belæg for at påstå det ud over hvad man generelt kan aflæse i spillernes måde at agere på banen og i pressen, men det virker ikke umiddelbart som om Henrik Jensen er manden der kan få det til at ske for BIF...
2011-08-05 13:32:51
Spørgsmålet er jo ikke om hvor vidt truppen er god nok til top 3, for det SKAL Brøndby have, ellers er det en FIASKO.
Spørgsmålet er mere om Brøndby faktisk formår at forbedre sig, og er på rette vej. Det synes jeg ikke de er. Jo trupmæssigt ser det bedre ud, for som du siger så er man kommet af med nogle af de dyre drenge, som har været med til at smadre budgettet før i tiden, og giver de unge chancen.
Dog er det sørgelige faktisk at det er mere af nød end af lyst at de gør det, fordi de siger jo selv ude på Vestegnen at der bare ikke er penge i kassen til at hente særlig mange eller gode forstærkninger.
Brøndby skal simpelthen være en klub der har en plan til at komme tilbage til toppen indenfor få år, og med den måde de røg ud til Ried på, og har spillet i de første kampe i foråret, så ser jeg ærlig talt ingen lyspunkter, man kan tage med.
Det er ikke for at være hård, og det er ikke for bare at komme med kritik af Brøndby fordi det er sjovt, men med lidt mindre held i Superligaen kunne de have stået med 1 point, og samtidig været ude af EL til et upåagtet østrigsk hold, som man simpelthen skal slå ud 9/10 gange.
Jeg forventer ærlig talt bare mere af en klub som Brøndby, fordi vi har brug for dem til at være et bedre hold i europæisk sammenhæng.
EDIT: Men god blog, helt sikkert. Jeg synes ikke kritikken af Brøndby er unuanceret, men det er så noget helt andet. :)
2011-08-05 14:52:10
Enig i din overordnede pointe, derfor også stemmen. BIF har et stort brand, så der er altid store forventninger og mægtig meget hype. Reelt har Brøndby pt en meget smal trup, men der er gode spillere i den. Goodson, Thyge og MKD ville pynte på alle superliga-hold; her mener jeg inkl. FCK. Spillere som Mike J og Nilsson gør det også godt, og Jan K virker skarp i år, synes jeg.
Lidt uenig mht OB, men jeg er jo også OB-mand. Vi har godt nok ´kun´ hentet Skoubo og Reginiussen ind som startere, men Reginiussen har virkelig været et godt frisk pust. Han har den speed, som Atle manglede, og det giver mere mod i bagkæden. Der er en tendens til at spille med lidt mere risiko, og det giver flere offensive muligheder. Den største forstærkning er dog Mendy, efter min mening. Efter et meget famlende forår, hvor hele holdet spillede usammenhængende, giver han nu mere sikkerhed på venstre-backen, der har været en klar akilleshæl. Falk har indtil videre gjort det ok, men er sikker på Skoubo i form kommer med noget mere pondus. Så ser os klart styrkede; men vi var satme også ringe i foråret. Både BIF og FCM spiller ofte bedre end OB mellem felterne, men har ikke Utaka og HHA, der gang på gang har reddet vores røv.
2011-08-05 16:07:27
Ganske fin blog, tilsat en smule optimisme, ovenpå fiaskoen igår. Du har ret i at der er sket forbedringer, og tilgangene er ganske positive. Vindermentaliteten og stabiliteten mangler dog stadig, og jeg spekulerer lidt i om Henrik Jensen er den rette mand til at løfte klubben det sidste stykke. ( med alt respekt for hans arbejde indtil videre ).
2011-08-05 17:13:39
Det er åbenbart ikke kun Brøndby som klub der er faldet af på den men også deres fans.
Når en klub i et givent land opnår storklub status og deltager i en ærkerivalisering så må man som fan af klubben både forvente hadefuldt og unuanceret kritik.
Så problemet er vel i virkeligheden at Brøndby ikke længere er en topklub og kritikken derfor gør rigtigt nads.
Men jeg havde nu forventet at klubbens fans i det mindste holder panden høj og holder sig for gode til at pive over jeres klub( Det er vores job at pive over Brøndy).
Og tudekikse argumentet med at en kritik af en så usympatisk klub som Brøndby skal være nuanceret er jo direkte latterligt.
Sport er underholdning og der bør på ingen måde afkræves nogen akedemisk udredning for at fastslå at Brøndby i deres nuværende forfatning er en skamplet for dansk fodbold.
Jeg vil altid kritiserer Brøndby uanset om det er berettiget eller ej, og det syntes jeg sgu også der skal være plads til, når man tilhører den modstridende fan fraktion.
At det så blev en smule ensformigt allerede for 4 år siden er en anden sag. Det bliver så opvejet af at Brøndby i den grad fortjener al den kritik de nu for.
2011-08-05 17:32:47
Kan godt lide at du kalder kritikken unuanceret og derved gennemgår tilgangen af spillere... for dernæst at konkludere at truppen er mindst lige så god som før.. og FØRST DER.. nævner at de er røget et par spillere...
her er listen du behændigt sprang over i din "nuancerede" blog
Mikkel Bischoff (kontrakt-udløb, Lyngby)
Daniel Wass (Benfica)
Ousman Jallow (kontrakt-udløb)
Bruno (lejeaftale slut)
Pierre Kantstrup (kontrakt-udløb)
Azad Corlu (AB - lejeaftale)
Peter Madsen (Lyngby - lejeaftale forlænget)
Remco van der Schaaf (lejeaftale slut)
I er på røven.. jeres trup er smallede end en models talje og mentalt er der ingen i nogen af divisionerne i Danmark som er så skrøbelige som BIF!
jeg ved at jeg har farvede briller på mht BIF.. er du selv klar over hvor farvede dine er?
2011-08-05 17:37:53
"Men det meste af kritikken er i mine øjne unuanceret og minder mest af alt om had og mindreværdskomplekser. Ja så slap den ud!"
Og det gjorde du åbenbart også. At kalde den berettigede kritik for mindreværd er helt hen i vejret. Ingen kan være tilfredse med hvordan BIF bliver drevet pt. Har du overvejet om DIN blog måske er unuanceret?
Alene stykket om at det måske alligevel ikke var så skidt at ryge ud er jo helt hen i vejret. Skulle det være en formildende omstændighed at man dummede sig ENDNU mere sidste år?
"1. Truppen er ikke til top 3"
Den er nok til top 4, men realistisk højest til en 3. plads. Og nu til det store spørgsmål; Er det tilfredsstillende? Er det godt nok at man ikke kommer til at kæmpe om sølv og guld?
"jamen holdet er jo ikke til det" vil du nok svare. Nej og det har det ikke været i mange mange år. Er det godt nok?
2. "Så transfer politikken er i den grad blevet forbedret!" Ja det er den fordi man har undladt at forstærke sig nævneværdigt, selvom holdet sidste år var svagt. Mikkel Thygesen er en forstærkning og Goodson er da også god, men samtidig er Max faldet afsindigt i niveau og så er sidste sæsons profil hos BIF, Daniel Wass smuttet. Man har ikke købt nogle ordentlige angribere, selvom man har skilt sig af med 3 stk. Så hvis det ikke at købe ind giver en forbedret transferpolitik så har du ret. Med Brøndbys elendige indkøb ala Rector, så har du sikkert ret i at intet indkøb er bedre end hvad man hidtil har præsteret.
"Hvis man virkelig skulle optimere de danske holds pointhøst i Europa, så skulle Superligaen slutte sådan her: 1. Brøndby, direkte i CL gruppespillet (ikke at de hører til der). 2. FCK, der er det eneste hold i Danmark med et lille mulighed for at nå CL gruppespillet af Non-Champions vejen (jeg håber jeg kommer til æde mine ord OB!). 3. OB, der er seedet hele vejen til gruppespillet i EL. 4. AAB, der ligesom OB vil være seedet hele vejen til gruppespillet i EL. 5. FCM som pokalvinder, der pga. af deres lave seedning helst ikke skal have en kamp inden playoff facen. P.S. Man kunne selvfølgelig bytte rundt på FCM og Brøndby."
What?
2011-08-05 18:12:18
Jeres trup er smallere end smal. Jeres spillere er mere psykisk ustabile end en narkoman på afvænning.
Ikke enig, som du selv er inden på, så var dette en runde senere, samt et meget stærkere hold i mødte, at være foran 4-0 mod et som selv HB Køge vil blive sure over at blive samlignet med, og så smide det hele, det er direkte pinligt.
Ja, det muligt at i har fået 3 spillere ind med et vist niveau, men i har så også sagt farvel til en del. Jeg køber ikke din præmis om at truppen er blevet stærkere på nogen måder, ud er gået profiler på bærende potioner ind er der ikke kommet erstatninger. Jeres angreb er ikke eksisterende.
Og det er den ikke, færdig. Eneste grund til at i kom på 3. pladsen sidste sæson var at alle andre hold kvajede sig ligeså meget som jer, jeg kan ikke forstille mig at dette sker igen, og jeg ser hold som FCK, FCM og OB som minimum, bedre end jer.
Dette er rent volapyk.
2011-08-05 18:38:43
Jeg synes du kigger unuanceret på jeres truptilføjelser. Meget unuanceret endda. Hvis man kigger på jeres nærmeste konkurrenter (OB og FCM) så har de forstærket sig på de poster hvor der var problemer. Midterforsvaret hos OB var for langsomt sidste år og hvis de endda kan få en ekstra angriber ind med EL millionerne, så har de en langt bredere trup end sidste sæson.
FCM har fået Jude tilbage i form og har derudover hentet Jansen til deres største problem-position sidste år. Kolja dækker den højre back som de også havde problemer med at få besat og på den centrale midtbane har de nogle fuldgode erstatningsmuligheder, der endda også har potentiale længere end 2-3 år frem.
Med hensyn til Brøndby jamen så har i rigtig nok fået læsset to af jeres dyreste offensive spillere på salgsvognen, men er det hundrede procent positivt? I har pt. ingen angribere af kvalitet medmindre Bernburg kommer tilbage og bliver den spiller han var i FCN - noget han ikke engang var tæt på at være inden han blev skadet. Derudover har i en ikke-eksisterende højre back som selv Brøndby-fans er ved at dø af skam over.
Goodson, Femi og Thygesen er alle gode transfers, ingen tvivl om det. Men de adresserer (ihvertfald ikke før Mike Jensens skade) ikke de største problemer i en i forvejen skævvreden trup. Der er mere end én 1. divisionsklub der har bedre angrebsmuligheder end Brøndby, så når du klippefast påstår at jeres trup er til top 3, så er jeg sgu ikke hundrede procent enig.
2011-08-05 19:03:32
Jeg skal ikke ligge skjul på min mening om Brøndby. At det er en klub jeg helst så forsvinde langt ned i dybet i de danske divisioner efter mange skandaløse optrædener i dansk fodbold og på mit holds stadion. Læg dertil, at deres fans som regel smadrer halvdelen af byen når de er her. Derudover er Brøndby bare klassisk set af de hold man ikke ønsker noget godt i denne landsdel. Når hadet nu er ude vil jeg så gå over til den mere rationelle bedømmelse af Brøndby som svar på din blog. Selvfølgelig er der elementer i kritikken som bliver fremfør meget usagligt, da fodbold netop er et spil båret af følelser. Men grundlæggende synes jeg nu, at kritikken i sin essens er særdeles berettiget. Jeg vil gå dine punkter igennem og give mit syn på dem.
Truppen er ikke til top 3:
Det er den nemlig ikke. Man har da profiler i Thygesen, Krohn-Dehli(når han ellers gider) og måske Femi. Det kan vi sagtens blive enige om er gode spillere. Goodson har vel ikke helt manifisteret sig endnu, men at blive spillet ind som styrmand i et forsvar tager tid - det vil jeg medgive. Men når vi ser udover de fire spillere synes jeg, at der er langt mellem snapsene. Jeg vil nok kategorisere jeres spillertrup med de fire ovenstående som profilerne og derudover i tre andre grupper.
Store navne som ikke lever op til deres image og løncheck:
Man har en række store navne som klart underpræsterer og er fornærmende ringe for en klub som Brøndby. Om så ens løncheck er kæmpestor ændrer det altså ikke på, at følgende spillere ikke har vist mere end et i bedste fald middelmådigt niveau. Her kan man nævne Max von Schleebrügge og Mikael Nilsson som nogle af de værste grundet det søvngængeri i jeres defensiv de præsterer som man altid kan udnytte mod jer. Martin Bernburg er et flop selvom kritikken selvfølgelig er lidt hård eftersom han altid er skadet - men det ændrer jo ikke på det er en spiller der ikke har leveret det ønskede. Derudover er Thomas Rasmussen og nu senest Stephan A også altid god for nogle defensive klovnerier. Jan Kristiansen har ligeledes været et gigantisk flop i store dele af sin tid i Brøndby om end det nok har været lidt bedre på det sidste. Jeg tror alle disse spillere i deres nuværende forfatninger vil få det meget svært på i hvert fald 6-8 af de øvrige superligahold.
Dødvægten:
Derudover har i i hvert fald to spillere som kort sagt ikke er gode nok. Den noget hypede Agger, som ikke kan ramme Amin Jensen med en badebold og den altid defensivt forvirrede Anders Randrup. Begge spillere der ikke har så meget som en my superligaklasse.
Talent og bredde:
Derudover har man en række spillere som er at betragte som regulær bredde eller talenter og ikke dem der kan trække læsset. Her er der tale om Michael Tørnæs, Jan Frederiksen, Jens Larsen, Daniel Stenderup, Mathias Gehrt, Mike Jensen(han er middelmådig), Paut Jatta, Brent McGrath, Dario Dumic og Osama. Jatta og McGrath ligner ikke umiddelbart spillere med det store potentiale. Jan Frederiksen har jeg aldrig været nogen fan af – heller ikke hos hans øvrige arbejdsgivere. Gehrt og Osama er spillere der måske kan blive profiler om et par år. Mike Jensen ser jeg som bredde. Jeg forstår godt, at i er vilde med ham i Brøndby for han er en rigtig klubspiller som man elsker som fan af klubben grundet hans store engagement. Men sammenlignet med hvad der ellers løber rundt i superligaen af centrale midtbanespillere er Mike Jensen altså ikke noget særligt at skrive hjem om. Længst fremme i denne gruppe er Jens Stryger når han er klar og Stenderup er også okay uden at være en profil.
Alt i alt:
Jeg vil godt medgive, at i har en trup der på papiret er god. Men når man ser på hvordan den præsterer og fungerer er det altså ikke frygtindgydende. I har vel dårligt en back som er mere end middelmådig – udover Goodson sover jeres midterforsvar og jeres defensive midtbane har indtil for nylig været besat af en omskolet højre back og en tvangsflyttet offensivmidtbanespiller, hvor ingen af dem har kunnet skabe en solid base for de offensive kræfter. I har en 10’er i Krohn-Dehli som tit bliver brugt på kant og Thygesen ligeledes selvom de egentlig begge bruges bedst centralt, hvor Thygesen da også har spillet. I mine øjne mangler jeres trup alt i alt meget i centerforsvar, defensiv midtbane, hvor vi dog har Femi til gode at se, ordentligt backs samt efter min mening deciderede kantspillere så man har andre taktikker udover at lave stormløb mod modstandernes midterforsvar. Derudover er en anvendelig angriber være et must, hvis i vil klare jer bedre og anses som et tophold. Man kan jo rask væk give Nicolaj Agger 10 chancer i en kamp uden han scorer og McGrath har endnu ikke vist sig som nogen bomber. Bernburg har nogle af kvaliteterne til det, men tilsyneladende en dårlig fysik.
Det undrer mig, at mange af de store navne som jeg kategoriserede som flops ikke er slået til. Jeg tror, at det er et produkt af den meget mærkelige transferpolitik der har været i Brøndby tidligere – i er i gang med at rette op på det nu, men den slags tager meget længe. Det gør, at i pt. har en meget uhomogen trup, hvor individualisterne skal redde jer og der er superligaen altså for god.
2. Brøndby køber altid lottokuponer.
Goodson er jeg som sagt stadig sikker på, men ud fra hans meritter næppe en lottokupon. Femi er et godt kort på papiret, men lad os nu lige se hvor han er nu i sommeren i 2011. Og der er vel en grund til, at han ikke slår til i en hollandsk midterklub, hvor superligaprofiler burde kunne begå sig? Uanset hvad er det svært at sige på forhånd. Thygesen var et røverkøb og på mange måder fint. Jeg mener dog, at der er andre steder, hvor i trænger mere, men hans arbejdsraseri er brugbart på et hvert hold. Men for nu at vende tilbage til ”Brøndby køber altid lottokuponer” kommer den af jeres målløse angribere – senest Chris Katongo, Ousmann Jallow og Giovanni Rector for den sags skyld. De blev hentet her til som ukendt navne og af ledelse, trænere og fans med det samme skreget op som det helt store. Ingen af dem levere noget som helst og det er vel derfor der ikke rigtigt er nogen der regner Brøndbys scouting arbejde i Afrika for noget. Derudover vil det bare være svært for en talentfuld spiller på prøvetræning at slå til, da man i Brøndby altid vil forvente en klassespiller og spilleren næppe får ro til at udvikle sig som i f.eks. Randers hvor de har haft stort held med lykkeriddere.
Når det er sagt omkring transfers er Femi jo en isoleret set en god handel. Jeg tror bare ikke på han kan gå ind at redde det hold og hvorfor en lejeløsning? Det lugter jo ikke af, at det er den spiller som holdet skal bygges op om. Så længe det er truppen fra de forgange sæsoner med det samme hierarki spår jeg ikke Brøndby særligt stor succes. Truppen er uhomogen hvad angår spillertyper og fordelingen af kvalitet og træneren som godt nok er middelmådig står med et kvantitativt godt hold, hvor kvaliteten dog mangler. Jeg synes Henrik Jensen er en ringe træner, men med det materiale er det dælme også svært.
3: Selvfølgelig skal Brøndby spille Europæisk, da de har kvalificeret sig på ærlig vis, men det ærgrer mig de gør det.
Jeg synes, at det er ærgeligt at vi har set et så pivhamrende dansk hold gøre os til grin med amatøragtig ageren i Europæisk fodbold. Nu er det hypotetisk, men jeg vil vædde en bajer på at FCM, AaB, Horsens, Silkeborg og FCN med lethed kunne nappe de østrigere. Alle disse hold har måske ikke lige så store navne og dyre trupper som Brøndby, men tilgengæld har de velfungerende trupper som er en fryd at se på, da de hele tiden uvikler sig. Brøndby har derimod et forkrampet hold, hvor man må håbe på at enmandspræstationer kan give point.
2011-08-05 19:08:18
Du har langt hen ad vejen naturligvis ret. En af grundene til at mange tegner et meget mørkere billede af Brøndbys situation, end der egentlig er grund til, er nok at mange medier og fans stadig har svært ved at vænne sig til at Brøndby ikke længere hører til den absolutte top.
Dog må jeg sige at når du hævder, at der kun kan være to grunde til at Brøndby ikke længere er en seriøs top 3 kandidat, men snarere 5.-11., på trods af sidste års 3. plads, så glemmer du den tredje og måske egentlige grund: At Brøndby allerede sidste år overpræsterede, og egentlig var uhyre heldige med at hive en i øvrigt historisk billig 3. plads hjem.
Havde det ikke været for lidt uforklarlige kollaps af både FCM og Silkeborg i foråret, var det nok kun blevet til en 5. plads.
Brøndbys pointhøst vidner om den usædvanlig billige bronzemedalje. Året før havde 51 point akkurat rakt til en 4. plads, året før igen til en 5. plads og året før igen blot til en 6. plads.
Så selv hvis Brøndby leverer de samme resultater som sidste år, kan de ikke forvente at slutte bedre end en 5-6. plads.
2011-08-05 19:57:28
Denne blog er en joke og er om noget unuanceret.
Jeg ved godt, at det kan være svært at være objektiv når man har et tilhørsforhold, men prøv nu for en gangs skyld lige at være det.
2011-08-05 20:36:52
Jeg håber på at vi ser en Lars Olsen som cheftræner og Auri som assistent :)
Tror på det kunne være vejen frem og virker set ude fra som et godt mix af en der prioritere det hurtige pasningsspil langs jorden til den mere organiseret og defensive anlagte træner.
Men ak ja. Er bange for der er lang vej endnu. :(
2011-08-05 20:38:57
@Negeren
Rigtig flot med lidt konstruktivt kritik....... Nårh nej. Prøv nu og kom med noget ordenligt og skriv hvad du mener er forkert af det han siger.
Udover det, så er du blot et eksempel på netop hvad han påpeger om folk der skal kommentere på Brøndby :)
2011-08-05 21:50:01
Jeg er enig i nogle af tingene. Ja der har været en en hel del unuancerede kommentarer, men man må også erkende der har været fair kritik. Men jeg forstår sagtens din blog. Nu er jeg selv United fan, og det eneste folk kan finde ud af at skrive herinde i tråde der omhandler mit hold, det er at samtlige dommerer i England er Uniteds fans, eller også går klubbben under i overmorgen. Ligesom Barcelona og Reals fans der altid skal hører på de bare er en folk medløbere der skifter klub så snart Cronaldo og Messi gør det. Det er hverken det der gør ondt eller irritere. Man ryster bare på hovedet over hvor mange uvidende kommentare der kommer, i forbindelse med artikler og kamptråde. Men når man er fan af de "store" klubber, må man nok lægge bare lægge øre til en del ikke særligt konstruktiv kritik, især på diverse foras, hvor der er fans af alverdens klubber.
Goodson, Thygesen og Femi er gode køb, men det ændrer altså ikke på at der har været alt for mange hjerneblødninger/lottokupponer. Og derudover så mener jeg ikke man har formået og forstærke sig, der hvor det virkelig brænder på. Randrup og Rasmussen koster point i næsten hver kamp, og det gør den/de manglende angribere også. Det var det samme sidste år, så det kommer næppe bag på nogen. Er BIF et top 3 hold? Jeg tvivler. Efter 1-4 nederlaget til Horsens, må det da efterhånden være gået op for folk at BIF ikke er bedre. Deres angreb hører til blandt de 3 dårligste i ligaen, forsvaret er heller ikke værd at tale om. Det er i bund og grund kun Goodson der har niveauet. Stenderup viste gode takter i sidste sæson, men har har været pivringe på det seneste, og har en tendens til at sejle rund. Randrup er i bedste fald 1. divisons spillere, mens Rasmussen burde spille på et bundhold. Det er vel kun midtbanen, der på papiret ser stærk ud, der adskiller Brøndby fra nogle af de hold der ligger under dem. Her mener jeg at Thygesen har været et rigtig godt køb.
Jeg er enig i at det næppe går den anden vej før Bjeregaard og også Winther er væk. Men efter hvad jeg har hørt, så stopper Per B ikke før han har vundet et mesterskab. Jeg fatter ikke ideen i at skabe BIF, og så ikke trække sig tilbage med æren i behold, i stedet for at ødelægge alt for sig selv og fansene. Man gider ikke engang tænke på det han har gang i, man bliver bare agressiv. Jeg så også gerne Kasi jesper tage over. Muligvis er han lidt af en tosse, men ikke desto mindre så har han ambitionerne og pengene, og er ikke nær så virklighedsfjern som nogle af de gamle tossehoveder der sidder i klubben lige nu. Det ville også være forfriskende at have en "ung" leder, der sagde tingene som de var, i stedet for at pakke alt ting ind. Selvom han har sagt nogle mindre pæne ting om BIF, så har han haft fuldkommen ret, og den ærlighed og selverkendelse kunne man virkelig godt bruge i BIF. Ellers kommer man aldrig tilbage.
Jeg er ikke enig i alles kritik af Henrik Jensen. På sigt er han ikke god nok, især ikke hvis Brøndby på et tidspunkt får samlet en trup der realistisk set kan kæmpe med om mesterskabet. Men lige nu er det jo umuligt at være træner i Brøndby, når man ser på forventningerne. Ikke engang Mourinho eller Ferguson ville kunen få meget mere ud af det hold. Spillere som Randrup, Mccrath, Rasmussen, Stenderup, Stryger, Jan K, Agger osv er ikke bedre end det vi har set dem præstere, og det er altså hvad han har at gøre godt med til start 11. I bund og grund er det kun Krohn Dehli og Andersen der underpræstere for tiden. Resten er ikke bedre end det de viser. Lige nu kan jeg ikke se at en trænerfyring skúlle hjælpe på noget som helst. Når Brøndby ikke engang er favotitter når det møder Horsens, så er Henrik jensen det mindste problem. Jeg ved ikke om jeg tror på bedre tider. Det er fansene blevet lovet i langt tid nu, og alligevel er Brøndby ikke godt rustet i en sæson hvor FCK efter alt og dømme er til at tale med. Hvis Brøndby skal lave "en Dortmund" og vinde med deres talenter, så skal de gøre det i en sæson, hvor FCK formegentlig vil smide en masse point. BIF har haft massere af tid, og hvis du spørger mig så er det for dårligt at de ikke er mere konkurrence dygtige på nuværende tidspunkt, end tilfældet er. men jeg håber da. Dansk fodbold savner unægteligt brøndby (selvom alverdens hatere åbenbart mener de er usympatiske. Ihvertfald ifølge kommentarene til denne her blog. Jeg ved ikke hvad der gør dem mere usympatiske en eksempelvis OB og FCK) Men Superligaen ville være meget mere attraktiv, hvis FCK ikke allerede havde vundet den. Alene for fansenes skyld håber jeg på bedre tider.
2011-08-05 22:40:20
Brøndby er lort
2011-08-05 23:21:08
Når det kommer til kritik af ens hadehold, så er kritikken ofte unuanceret - og så sådan vil det nok altid være. Hvem gider analysere for meget over hvad der er rivalernes store problem(er) når man kan more sig over deres fald i stedet. Desuden er alt i fodboldverdenen jo sort/hvidt. Hvis folk vil komme med dumme kommentarer og "debattere" på børnehave-niveua, så lad dem. De fleste af os Brøndby-fans har sgu heller ikke selv været for fine i kanten, når VI var ovenpå. Det hører sig sgu til. Desværre er trafikken ensrettet for tiden, da vi ikke kan tillade os at pege fingre af nogen som helst. På den anden side oplever jeg dog at mange af de ikke-Brøndby-fans jeg kender, ikke engang gider drille mere. Så lavt er vi åbenbart sunket... Jeg er dog overbevist om at vi nok skal komme op til overfladen igen, men hvornår tør jeg ikke gætte på....
2011-08-05 23:25:49
Lapirtis: Det´ flot, Helle. Jeg kommenterede ikke på Brøndby, jeg kommenterede på bloggen.
Desuden har øvrige allerede udpenslet de konkrete ting (udsagn ikke mindst), der er galt med denne blog, så der er ingen grund til at hælde mere benzin på det bål.
Nej, jeg vil mene, at mit indlæg var mere eller mindre ligetil, nemlig en opfordring om, at man skulle udvise mere objektivitet om "sit" hold, særligt ved kritik af dette.
Evner man ikke dette, så skal man helt og holdent lade være med at blogge, for så vil ens blog være mangelfuld lige fra starten af.
2011-08-06 00:06:20
Du virker til at være en kvik fyr, Negeren.
2011-08-06 00:14:17
Ja, hold da op for en argumentation og intelligens.. Men allright, hans "nickname" siger vist også alt.
2011-08-06 00:49:40
Tydeligt at det er skrevet af en Brøndby fan!
2011-08-06 04:43:54
Ganske fin blog, dog ærgeligt at nogle folk ikke kan holde den konstruktive kritik i kommentarene og i stedet forfalder til trash-talk og racistiske bemærkninger.
Ærgerer mig over, at folk tydeligvis ikke har forstået dit indlæg vedr. de danske hold i Europa næste år.
Derfor vil jeg prøve at uddybe den (ret mig hvis jeg tager fejl)
"Hvis man virkelig skulle optimere de danske holds pointhøst i Europa, så skulle Superligaen slutte sådan her: 1. Brøndby, direkte i CL gruppespillet (ikke at de hører til der). 2. FCK, der er det eneste hold i Danmark med et lille mulighed for at nå CL gruppespillet af Non-Champions vejen (jeg håber jeg kommer til æde mine ord OB!). 3. OB, der er seedet hele vejen til gruppespillet i EL. 4. AAB, der ligesom OB vil være seedet hele vejen til gruppespillet i EL. 5. FCM som pokalvinder, der pga. af deres lave seedning helst ikke skal have en kamp inden playoff facen. P.S. Man kunne selvfølgelig bytte rundt på FCM og Brøndby."
Næste år kommer de danske hold i Europa efterfølgende fordeling:
1. pladsen = direkte ChL-gruppespil
2. pladsen = kvalifikation til ChL-gruppespil
3. + 4. pladsen = kvalifikation til EL-gruppespil i 3. runde
Pokalvinder = kvalifikation til EL-gruppespil i 4. og sidste runde
Indlægget handler, som der indledes med, ikke om at Brøndby skal blive mestre så de kan spille ChL. Tværtimod.
Det handler om, at dansk fodbold helst skal have så mange hold som muligt med i de Europæiske gruppespil, så vi kan få skrabet en masse europæiske point sammen til dansk fodbold som helhed (plus de store poser penge som naturligvis følger med)!
Spørgsmålet er derfor hvordan fordelingen af de fem pladser bedst ´fordeles´. 1. pladsen og pokalvinderne er de to hold, som lettest kommer med i gruppespillet, og derfor skal de besættes af de to dårligst rangerede hold, som derfor slipper for en masse playoff-kampe. Det er BIF og FCM, som ligger laveste på ranglisten, og derfor skal de have de to pladser.
Der er ingen tvivl om, at FCK skal i ChL. så de kan skaffe point til DK. Men på grund af deres høje placering på ranglisten vil det være spild hvis de kvalificerer sig direkte til ChL. De vil de næste mange år været seedet, og derfor skal de have 2. pladsen.
Hverken OB eller AAB kan begå sig i ChL, og derfor skal de have 3. og 4. pladsen. BIF og FCM er heller ikke stærke nok til ChL, men OB og AAB er seedet til EL, så de får potentielt set dårligere modstandere end de to andre hold.
Jeg kan godt følge dig i din fremstilling, men jeg er ikke helt sikker på at den er korrekt vurderet. For det første, er det på ingen måde sikkert at de pågældende hold vil været seedet. Det afhænger af hvilke andre hold, som har kvalificeret sig til de to turneringer. For det andet betyder det at man er seedet ikke at man vader lige igennem kvalifikationsrunderne, der er mange gode europæiske hold, som ikke vil være seedet. Og for det tredje tror jeg ikke vi skal håbe på to danske hold i ChL, det er de simpelthen for dårlige til. Hvis DK skal have mange europæiske point, så handler det om at have hold med i de turneringer hvor de rent faktisk har mulighed for at vinde kampe.
Derfor ser min top fem sådan her ud (set med logikken, og ikke hjertet):
1. pladsen: FCK = direkte i Chl. hvor de bliver 3. og kommer i EL (hvis de kan præstere ligesom sidste år, hvilket jeg endnu ikke har set de kan med det nye hold)
2. pladsen: OB = kval. til ChL, og hvis det ikke går så EL.
3. pladsen: FCM eller BIF, som med lidt held kan komme i EL. Tror umiddelbart BIF står lidt stærkere end FCM, hvis de kan få rettet op på deres nervøsitet i modgang, men jeg kan tage fejl.
Pokal: AAB = På papiret det svageste hold, som med en god lodtrækning i 4. runde kan komme i EL
Dermed står DK med ét hold i ChL og, optimistisk set, 2-3 hold i EL.
2011-08-06 12:27:54
Sådan - hånden ind i hvepseboet, jeg havde heller ikke regner med andet :-)
Et par kommentarer til et par stykker af jer. Jeg deler svarene op i 2-3 indlæg.
@RedPoppy
Gode pointer. Jeg tror langt fra vi er enige, men det er lækkert, at din kritik er velovervejet og tonen sober!
@enignok
Du er i den grad prototypen på dem denne blog er henvendt til. Tak for at du understreger min pointe så flot.
@Abekongen
Du kommer ind på en flot 2. plads lige efter enignok. Men tak fordi du fuldender min liste (og min pointe) om at truppen er trimmet med de dårlige spillere, der alligevel ikke er gode nok til at kunne komme på holdet. Men nej nu er truppen lige pludselig for smal. Men hvis vi beholdt dem så var truppen for svag. Ja det er nemt at kritisere.
P.S. Din tone og dit debatniveau i andre tråde fortæller vist tydeligt, hvem der i hvert fald ikke kan styre sine farvede briller!
Sir_Cumcised
Du læser min blog som fanden læser biblen! Jeg skriver en hel del om hvor ringe det er at Brøndby røg ud (for det var det!), men kommer med ét lille lyspunkt - mange gange undskyld for jeg finder et lille bitte lyspunkt.
Hvis du læser bloggen vil du se, at min kritik går på dem, der mener Brøndby har en trup til 5-11 pladsen, så du rammer bare helt forbi!
I løbet af det sidste år har man droppet lotto kuponerne og kun signet Goodson, Thygesen og Femi ... undskyld mig hvordan skal vi gøre det bedre med den økonomi vi har?
Og til den sidste del, som du ikke fatter (selv om du nok godt kunne). Hvis OB og FCK slutter som nummer 1 og 2 så tror jeg, at vi minimum 7/10 gange vil se de andre danske hold ryge hurtigt ud og dermed skal FCK og OB alene klare at skrabe point sammen. I det scenarie jeg stiller op er Brøndby direkte i gruppespillet og med stor sandsynlighed er både FCK og OB også. AAB har også en realistisk chance kva deres seedning for at nå gruppespillet. Og med FCM med kun én kval kamp er odds også forbedret for at de kommer i gruppespillet. Det er på ingen måde en vurdering af styrkeforholdet eller om nogen har fortjent noget eller ej.
2011-08-06 12:44:10
Din logik bygger på at Bif efterhånden har så lidt EC point, at de vil blive seedet så dårligt at de ikke vil kunne kvalificere sig til noget, med mindre de får det foræret via mesterskabet.
Ud fra den logik er det ligeså godt for dansk fodbold hvis Bif slet ikke kvalificerer sig til Europa, hvis blot HB, Køge, Silkeborg eller et andet hold der ikke vil have nogen seedningspoint bliver mestre.
Bif er med andre ord så europæisk set ligegyldige, at de er med i gruppen af lortehold der skal have en gratis omgang.
2011-08-06 12:55:35
Ganske fin tråd med mange god aspekter!
Synes der er en sjov tendens på sitet til at lade enkeltstående resultater overskygge alt andet? Det er vel et faktum at Brøndby sluttede som 3´er hvilket ud fra sidste sæson gør dem til det 3 bedste hold i Danmark?
Det faktum kan næppe sagligt anfægtes!
Alle ved vi har problemer i Brøndby og alle ved det var en pinlig afslutning på en ellers fornuftig kamp mod Reid. Alle grinte af Brøndby da de var tæt på at kollapse sidste sæson men ikke desto mindre sluttede de som 3´er.
Så når FCM, ACH, AAB fans osv har travlt med os burde I så ikke kigge indad eftersom vi rent faktisk skabte mere end I var i stand til og lur mig om teaterstykket ikke bliver gentaget i år......
Skal vi nu os til at hagle FCK ned fordi de med 110% garanti ikke kommer i en 1/8 dels finale igen i år i CHL?
Skal AAB forbindes med en kandidat til nedrykting fordi de kæmpede om det sidste sæson?
Skal AGF ses som en farvorit fordi de havde et par spillerunder på toppen?
Kom nu ind i kampen og lad jeres fordomme blive blive gemt væk for en tid og istedet se lidt realistisk på tingene istedet for at afgøre suppen efter et par runder..
2011-08-06 12:57:30
-Bif er med andre ord så europæisk set ligegyldige, at de er med i gruppen af lortehold der skal have en gratis omgang.
At blogger i det hele taget gider svare på dit lort er mig en gåde. Du fortsætter trashtalken i en blog hvor han netop prøver at komme typer som dig til livs. Hvad er formålet. Keder du dig?
2011-08-06 12:58:42
Kommentarer del 2:
Ok så kom med et argument! Vi har trimmet truppen med spillere der alligevel ikke var gode til start 11´eren og har signet 3 spillere, der kan gå direkte ind i start 11´eren, men vi er ikke blevet stærkere. Argument?@Bjau
Igen, super flot argumentation!
Og hvad med året før - der blev vi også nummer 3. Underpræsterede alle hold også der? Og overpræsterede vi også? Er du ikke sød at fortælle om de hold, der i din optik er stærkere end Brøndby. Hint: Prøv at argumentere!
Og med hensyn til sidste del. Prøv at læse mit svar 1 eller evt indlægget fra BIFClaude.
@Philly
Fair nok hvis du synes min argumentation er unuanceret. Jeg synes nu stadig, at vi har forbedret os mere end både FCM og OB.
Og jeg har nu intet sted påstået at vores trup helt sikkert er til top tre, min pointe er bare at snak om midterhold og nedrykning er latterlig.
@thomasjn
Generelt fint indlæg. Langt hen af vejen har du ret i mange af de ting du skriver! Men når Brøndby nu helt sikkert ikke er top 3 er du så ikke sød at fortælle hvilke hold i Superligaen, der åbenbart er så meget bedre (minus FCK)?
Omkring lotto kuponer går du igen langt tilbage. Og her er der jo ikke nogen der er uenige i at Brøndby har været latterligt dårlige på transfermarkedet. Men altså Chris Katongo, Ousmann Jallow og Giovanni Rector er altså mange år tilbage i tiden, hvor længe skal vi høre for det? Og endelig @Femi: Er der ikke en købsoption efter et år? Sådan havde jeg forstået det.
Omkring Ried fadæsen så er vi da enige, men det er jo ikke slut endnu. Man skal jo liiiige vinde en kamp mere før man når gruppespillet - og det er først når man når det, at det virkelig tæller. Og du vil altså hellere have Silkeborg, Horsens eller FCN til at få et skud - hold der realistisk set kvalificerer sig til Europa sådan hvert tredje eller fjerde år. Det kan da umuligt være en fordel for Danmark. Bedst for Danmark er det altså, at de hold med højest koefficient kvalificerer sig hvert år, for det er altså ualmindeligt svært at klare sig som useedet (bare se på FCM). Hverken FCN, Silkeborg, Horsens eller FCM ville jo have haft mulighed for at trække Reid! Men derfor var Brøndby da absolut en skændsel i år, ingen tvivl om det - og jeg tror bestemt, at de hold du nævner kunne have slået Reid (de ville bare ikke have haft muligheden for at trække dem).
@Negeren og VanRasmus
Dejlig med god og konstruktiv kritik. Gode argumenter hele vejen igennem.
2011-08-06 13:01:35
At blogger i det hele taget gider svare på dit lort er mig en gåde. Du fortsætter trashtalken i en blog hvor han netop prøver at komme typer som dig til livs. Hvad er formålet. Keder du dig?
Tak for det. Det kan forhåbentlig lukke munden på ham. Alle ved at alle har en mening om Brøndby. Nogle mere saglige end andre, og hvis debatten bare en gang immellem blev saglig kunne man tage det seriøst.
2011-08-06 13:03:33
Beklager jeg gjorde dig ked af det, men hvis du ikke har fattet formålet står det altså skidt til.
Pointen var da ret tydelig.
2011-08-06 13:05:28
@Bløde babser
Du har faktisk ret meget langt hen af vejen ... selv om du måske kunne udtrykke det lidt pænere :-)
Grunden til jeg nævner Brøndby (og FCM) som holdene, der skal have en "fribillet" er, at den forbedrede koefficient et enkelt (gratis) gruppespil giver dem, ville gøre dem i stand til at kvalificere sig til EL/CL næste år og næste år igen. Du er vel ikke uenig i, at det er mere sandsynligt at Brøndby (og FCM) slutter på en placering, der giver Europæisk deltagelse frem for HB Køge og Silkeborg?
Du har til gengæld helt ret i præmissen. Alle danske hold ud over FCK, AAB og OB har overordentligt svært ved at komme igennem en kvalifikation på grund af deres seedning! Og Brøndby har kun sig selv at takke for, at de ligge nede i sumpen med de resterende danske hold!
Prøv at se på AAB. Super høj koefficient, men hvilket spild når de ikke kvalificerer sig til Europa!
2011-08-06 13:08:24
@Bløde babser
Det var din tone jeg angreb.
2011-08-06 13:15:23
Beklager. Jeg blev smidt ud for døren den time vi havde diplomati i folkeskolen. Men jeg mener det ikke så hårdt.
Det er jeg enig i. HB Køge og Silkeborg var nu også mest brugt som eksempler der skulle gøre pointen ret klar.
Men et hold som GF kan med deres enorme uforløste potentiale, være ligeså relevante for en gratis omgang.
Man kan naturligvis også bruge et andet parameter, nemlig hvem kan man med rimelig forventning tro på bruger den mulighed der er for at få point i CL optimalt. Her ser FCK og OB noget mere relevante ud end Bif.
2011-08-08 01:45:56
Jeg er ved at brække mig over at folk ikke kan diskutere dette emne objektivt.
Folk har fandme ligeså farvede briller på som Schmeichel under en United-kamp!
Denne kritik er rettet mod alle! Både BIF-fans og FCK-fans kan ikke forholde sig objektivt til noget som helst vedrørende deres elskede klubber.
BIF-fans har mindreværdskomplekser, og FCK-fans har storhedsvanvid.
Af princip gider jeg ikke deltage i denne debat, da der er meget få i denne tråd jeg kan tage seriøst.
Men den opmærksomme bruger vil nok gennem mit indlæg kunne uddrage, at jeg er delvist enig i denne bloggers hovedpointe.
2011-08-09 18:37:37
Jeg vil ikke skrive en længere afhandling af din blog, lad mig blot give dig kudos for et fint og, i mine øjne, ganske korrekt stykke arbejde. Selvom jeg er FCK´er, er fodbold nummer et. Had er dårligt for fodbold og især dårligt for et Brøndbyhold som virkelig har brug for det modsatte.
2011-08-10 11:36:04
Rigtigt fin blog. Jeg er enig i det meste af det du siger - og den var rigtigt god at læse i forhold til så mange andre blog´s ;)
2011-08-11 13:42:08
Brøndby ligger som de har redt, når den ene efter den anden ude i klubben, bliver ved med at komme med udtalelser, som bider dem i røven gang på gang, har jeg sgu svært ved at tage din "unuanceret kritik seriøst.
Så længe spillerne i klubben kommer med udtalelser om holdninger til egne evner, de ikke åbenlyst ikke magter at holde, jamen så gør de det meget nemt, at rette en kritik imod dem. Læg dertil at direktøren for det hele fortæller at Brøndby vil gøre som Dortmund og kopiere deres succes, samt et bestyrelsesmedlem vil have dem til at spille (taktisk) på samme måde som M. United.
Jeg er godt klar over at der med disse udtalelser ikke menes på samme niveau som de 2 hold, men det kan af den store masse, sagtens ses i et andet lys....
Personligt har jeg meget svært ved at tage vestegnsklubben og dens udmeldninger seriøst, og jeg har efterhånden kun hovedrysten tilovers for den tidligere konkurrent til min klub. Min respekt for klubben er selvfølgelig faldet i takt med resultaterne nationalt og internationalt, men udtalelserne fra spillere, leder og bestyrelsen er faktisk lige så meget årsagen til det.
Jeg giver dig ret i at tonen kunne være meget bedre herinde, og jeg mener selv at jeg ikke bidrager til barnagtige one-liners.
Iøvrigt syntes jeg jeg heller ikke en stor del af "dine" egne gør det specielt godt når de kritisere andre herinde.
2011-08-13 14:32:23
@enignok
Du er i den grad prototypen på dem denne blog er henvendt til. Tak for at du understreger min pointe så flot.
Det ved jeg godt, men det betyder jo ikke du har ret i din pointe. Så ingen grund til at takke mig...
Jeg er fuldstændigt uenig i at man som fan af et modstridende hold er forpligtiget til at nuancere ens kritik, ligesom man heller ikke er forpligtiget til at rose dem.
Jeg syntes faktisk i skal være stolte af, at fans af andre klubber stadigvæk bruger energi på at latterliggøre jeres klub. Det betyder at i trods alt stadigvæk har en beretigelse som topklub.
Og det er vel også derfor mange inklusiv FCK fans ønsker Brøndby tilbage på sporet, netop fordi de vækker følelser i alle. Det betyder så også at det er en af to klubber hvor der argumenteres med følelserne fremfor logikken.
Fjerner man det element så syntes jeg faktisk ikke længere Brøndby har noget at byde på som man ikke ser i flere andre klubber.
2012-10-09 22:16:28
Yeah manden er gået personlig konkurs og har vist også en sag ved bagmandspolitiet kørende, han kommer sgu nok ikke og reder jeres røv, og da slet ikke efter den behandling han fik hvor Bøfs ledelse ikke engang gad gå ud og lede efter en ny sponsor....