Du har om nogen været en af de bærende kræfter i udviklingen af Brøndby. Et hold der 16 sæsoner i træk præsterede 6 gange guld, 7 gange sølv og 2 gange bronze – et hold der 12 sæsoner i træk fik enten guld eller sølv … men vi er i krise og vi har været det i over 4 år. En 6, 8 og to 3’ede pladser er ikke godt nok. Som vi spillede mod Silkeborg er den eneste grund til at vi ikke ligner en nedrykker, at de resterende hold i SAS ligaen (minus FCK) er lige så ringe som os.
Jeg vil gerne kunne huske tilbage på dig, som den pioner du vitterligt var engang, men tiden er kommet til at lade nye kræfter tage over. Jeg forstår godt, at du helst vil trække dig med ære, med et Brøndby hold på toppen, men tiden er desværre ved at løbe fra os. Du har stadig muligheden for at give Brøndby en enestående mulighed for at komme tilbage mod toppen – og det vil i den grad gavne dit eftermægle … muligheden er lige foran snuden på dig, men det kræver, at du skal sluge den for dig største kamel og endegyldigt opløse A/B aktie konstruktionen i sin nuværende form.
En aktie emission ligger lige til højre benet. Jesper Nielsen har meldt sig på banen og vil helt sikkert gerne sikre, at emissionen kan gennemføres. Det vil også hjælpe ham til at få den indflydelse i klubben, som enhver stor investor naturligvis bør have. Det er utopi at forestille sig, at nogen vil investere i en forretning, hvor konstruktion sikrer, at amatør afdelingen/fonden har vetoret over alle beslutninger kva deres aktie majoritet.
Brøndby er en attraktiv forretning af investere i lige nu. Gælden er (forholdsvis) lille og der er uforløst potentiale i truppen. Ved tilførsel af midler og en total udskiftning i ledelsen, der gør plads til nogle visionære typer (Jesper Nielsen) og måske nogle gamle snusfornuftige kendinge (Torben Røsler) til at holde styr på de unge samt en ny sportsdirektør (Peter Schmeichel) … ja grin bare, men manden har sgu kontakter og det vil være et fantastisk signal at sende, så tror jeg at Brøndby indenfor forholdsvis kort sigt igen kan byde FCK op til dans.
Men det kræver en fornuftig transferpolitik. Vi skal ikke ud og skifte halvdelen af truppen, men vi skal i de næste 2 transfervinduer købe klogt og finde de 2-3 spillere, der kan gå direkte ind i start 11’eren. Til vinter kunne det være en venstre back og en midterforsvar. Til sommer må vi vurdere vores angrebs situation og se om det er der vi skal investere. Og løbende må vi skille os af med de spillere, der ikke præsterer/fungerer. Her kunne sikkert nævnes mange!
Det varer ikke længe før (specielt) FCK, men også OB har sikret nok point til den vigtige 12. plads på den Europæiske liste, der betyder CL (og 120 millioner kroner) til den danske mester. Og Brøndby kunne i den grad være kandidat til duksepladsen, hvis der vel og mærke blev tilført nogle midler OG disse midler blev brugt fornuftigt på 1-2 års sigt. Og netop derfor er Brøndby et meget attraktivt investerings objekt.
Så kære Per Bjerregård, grib nu chancen og aflever et Brøndby, som du om føje år igen kan være stolt over. Så vil vi andre med glæde huske tilbage på alt det gode du gjorde for klubben og ikke som en gammel sur mand, der nægtede af slippe tøjlerne og derfor endte som kaptajnen, der gik ned med sit skib.
44
Stemmer
Kommentarer
Anmeld
2010-09-27 12:06:56
100% opbakning til dette indspark.
PB - tiden er for længst løbet fra dig og de andre fra amatørafdelingen. I er handlingslammet og uden visioner.
Tak for den store indsats I har gjort op gennem 70´erne, 80´erne og 90´erne. 00´erne gav allerede kraftige indikationer af, at jeres tid er slut. Lad nu venligst ikke det hele gå i opløsning i 10´erne.
Men 3 gode årtier - det kan I da også være stolte over, men slip nu venligst taburetterne og send stafetten videre til nye og forhåbentlig visionære kræfter.
2010-09-27 12:28:11
Kæmpe opbakning herfra! Så skal vi bare have PB til at indse det samme!
2010-09-27 12:35:03
Tror desværre, at det er nemmere at stå på skøjter de sidste 3 kilometer op ad et isbelagt Mount Everest. :-(
2010-09-27 12:37:40
En fuldblodsangriber der kan banke bolden i kassen må være absolut førsteprioritet på Vestegnen.
Hverken Jallow, Agger, Madsen, Bernburg har klassen og ærgerrigheden til at gå forrest netop nu. Bruno har egentlig vist ok vilje i de få min. han har fået på banen, men han er vel stadig ikke god nok?
Det skal være slut med lottokuponer og tid til indkøb af klare profiler i alle kæder, der kan agere mentorer og rygrad for de unge som Mike Jensen og Stryger Larsen.
Spillere fra øverste hylde er en nødvendighed i jagten på sportslig succes. På ledelsesplan lyder dine forslag spændende, selv om jeg aldrig tror det bliver realitet - desværre.
2010-09-27 12:37:48
per bjerregård er ved at lave en jon dahl.. skal lige have det sidste med
2010-09-27 14:16:13
tror sgu at Kasi-Jesper overtag/køber Hvidovre,bare for at drille naboen Brøndby,så han kan bygge Hvidovre op med ligefod med Brøndby, det vil sgu være en sejr for ham.
2010-09-27 14:48:13
Er fuldstændig enig med dig. Godt skrevet!
2010-09-27 14:56:06
tror sgu at Kasi-Jesper overtag/køber Hvidovre,bare for at drille naboen Brøndby,så han kan bygge Hvidovre op med ligefod med Brøndby, det vil sgu være en sejr for ham.
Der er næppe nogle der med bare en smule ambitioner der går og drømmer om at bygge noget op på ligefod med Brøndby.
De er da på ingen måde et pejlemærke....de minder om KB i 80érne og er tættere på nedrykning end en kamp om guldet(noter jeg siger kamp om guldet...ikke guldmedalje).
2010-09-27 17:39:05
God blog, og jeg er enig i mange af tingene. Men jeg mener i modsætning, til dig at der skal ske store udskiftninger i truppen. Ihvertfald hvis Brøndby skal være mesterskabskandidat. Peter Madsen, Farnerud, Gislason, Thomas Rasmussen, Jallow (han kæmper og kæmper, men han kan jo ingen ting), Remco, Schlebrugge og måske Bichoff. Måske vil man undrer sig over at jeg sig Mvs. Han gør det til tider fint, men han er alt for ustabil og langsom. Han har nogle forfærdelige udfald. Han var en katastrofe mod Silkeborg, og sådanne kampe har han altså mange af. Som du selv siger, så er den eneste grund til at Brøndby ligger nummer 3, at niveauet ikke er særlig højt i ligaen. Jeg har fulgt Brøndby længe, og på samtlige pladser er der milevidt fra"de gamle Brøndby hold" De er ikke Brøndbyspillere, hvis i forstår hvad jeg mener. Når jeg ser på det nuværende hold, og sammenligner med det Brøndby jeg kender, så er det jo en joke.
Man siger nu at Fck er det bedste hold i dansk fodboldhistorie, og det er første gang at Danmark sådan rigtigt har haft et flagskib. Det er en værre omganng sludder, der er skabt af vores "eksperter", der mener at Fck er verdens bedste fodboldhold, hvergang de vinder en kamp. Forstå mig ret, det Fck har gang i er fantastisk, de er 9 klasser bedre end Bif. De har skabt fremragende resultater, såvel i ligaen som i Europa (med hensyn til ligaen synes jeg lige man skal have in mente at niveauet er ekstremt lavt. Derudover har det aldrig været nemmere for "små" hold at komme i CHL) Men alt repekt til det de har opnået. MEN; i 1991 nåede de atlså semifinalen i Ueffa cuppen. Meget få sekunder fra finalen, da Roma scorede i det 91 minut.
2 år efter var de igen at finde i ueffa-cuppens gruppespil. året efter blev de slået ud i sidste kvalifikationsrunde, samlet 3-2 til Arsenal, efter et hjemmebanenederlag på 2-1 og derefter 2-2 på Highbury. Året efter kom de igen i gruppespillet, hvor de blandt andet slog Roma og Liverpool. Året efter kom de igen i gruppespillet, efter den famøse kamp mod Kalsruhe. I 98 kom de så i Champions League gruppespillet, hvor de kom i gruppe med 2 kommende finalister, og slog en af dem; Bayern. Jeg mener det brøndby hold dengang, trods alt var bedre end det Fck hold vi ser i dag. Måske har det ikke så meget med bloggen at gøre, men det irrtere mig at hører at Fck er det bedste hold i dansk klubhistorie, når man har fulgt Brøndbys fantastiske kampe i Europa. Og når man kigger på den gang, og så sammenligner med nu, så stikker det dybt i hjertet. Holdet er jo en vittighed sammenlignet med den gang, og det er utroligt det kan gå så galt. Der er ikke mange af spillerende på det nuværende hold, der er værdig til at bærer den trøje. At se spillere som Farnerud rende rundt og hæve 450.000 om ugen, hvilket er det eneste han er der for, så bliver man sgu arrig
Når jeg ser på det jeg forbinder med Brøndby: spillere som Laudrup, Vilfort, Faxe, Ebbe Sand, Peter Schmeichel, kim christofte osv. Eller i nyere tid Per Nielsen, Daniel Agger, Thomas Kahlenberg, Morten Skoubo, Johan Elmander, Andres Jakobsson mf. Der er meget få, på det nuværende hold, der er det værdigt.
Som bloggeren siger: Bjeregård skal trække sig, og det kan kun gå for langsomt. Han er ved at kører den klub i sænk, so han selv har skabt. Det oprindelige motto "ingen over klubben" er for længst forsvundet, for Bjeregårds egne interreser er højt hævet over klubben og dens fremtid. Jeg synes Kasi lyder spændende. Ganske enkelt fordi, det er den eneste udvej. Nu skriver bloggeren, at det økonomisk køerer fint. Men det passer altså ikke helt. Brøndby har faktisk en kæmpe gæld, og det kan de takke sig selv for. kasi hr fra ingenting ført, håndboldholdet Ag København op blandt de bedste, og hvis det er det han vil gøre et ihærdigt forsøg med klubben, hvorfor så sige nej? Ja fordi Bjergård ikke vil miste sit navn, og vil have en anden Bjerregård til at videreføre klubben, når han selv trækker sig. Kan i lige se det for jer: Anders Bjerregård overtager. Skrækscenariet. Men det er mig en gåde at Bjerregård ikke selv kan se at han og hans families regime er slut. Ellers er det også slut for Brøndby. Kasi har en personlighed der kan bruges i Brøndby. Han er ærlig, siger præcis hvad han mener, hvor kontroversielt det så end er. Og ikke mindst, så har han hjertet på det rette sted, og vil gøre alt hvad han kan for at få sin hjerteklub tilbage på sporet.
Hvis Bjerregård takker nej til den mulighed, så kan klubben lige så godt pakke sammen. Det er naivt at tro at man med, den nuværende ledelse og nuværende midler kan nå fordums styrke. Det kan man ikke, og det kan alle se. Hvis Bjerregård vil redde klubben og sit eget eftermæle, så smutter han nu. Ellers vil han bare blive husket som ham den magtliderlige stædigper, der der ødelagde sit eget livsværk.
2010-09-27 18:05:55
Men det er jo vores ledelse der ikke er en pot pis værd.
F.eks er det jo ikke spillernes skyld at de ikke er bedre,men klubbens skyld at de ikke køber bedre ind.
F,eks Jallow,Han kæmper og kæmper men han er bare ikke god nok og der er ingen konkurrene til ham Men han kæmper da i det mindste.Det samme i midter forsvaret.
Og hvor bliver den sportsdirektør af?
De mangler vi lider under nu,de var meget synlige her i transfer vinduet men vores eneste indkøb var en brasiliansk angriber der var ude af form og åbenbart ikke særlig god alligevel.Hvor mange super indkøb har vi egentlig lavet de sidste mange år??
Remco,Gislason,har ikke imponeret mig heller ikke jallow.De få gange jeg har set Bruno har han heller ikke imponeret.
Mikael Nilsson er god men vi behøvede jo ikke ham da vi var udemærket besat på den plads.Bernburg havde et springer knæ,men okay han spillede mange kampe for FCN og gjorde det godt så den kan måske forsvares.
Jan f bruger vi aldrig selv om Thomas ser slidt ud til tider.
Farnerud og Magic har floppet Og JJ blev heller aldrig en succes.
Jan K er udemærket men til den løn er jeg i tvivl.
Så købte vi en Holmen som er en dygtig spiller men bare ikke passede ind i vores system og så købte vi en Tobia Mikkelsen som vi ikke gav chancen da han heller ikke passede ind i vores nys system dengang.
Og behøver jeg at nævne Hannes Sigurdsson,Giovanni Rector,Adam Eckersley og en Joseph Elanga.
I mine øjne har vi kun lavet to gode infkøb i mange år med MKD som var en lottokupon og vi kun hentede på en kort lejekontrakt fordi Køhlert kendte alt til ham og en paul Jatta som dog ikke er købt til en startplads.
Det er bare ikke godt nok.
2010-09-27 18:40:03
Brøndby skal blive enige med sig selv om hvad for en slags fodbold de vil spille og så købe spillere efter det og ansætte trænere der vil det samme.
Bare alene det ville hjælpe rigtigt meget,men det kan de åbenbart ikke engang finde ud af.
2010-09-27 18:52:32
Mihaelahls: Træneren er ikke problemtet. Hvad skal han gøre. Henrik Jensen er en fin træner, det er måske ikke ham der er løsningen på sigt. Men de nuværende problemer er alle andre end hans skyld. De havde dem før ham, de havde dem før Kent Nielsen. Det begyndte da Laudrup smuttede, ja faktissk lidt før. Renee Meulensteen sagde efter hans fyring at "brøndby er en meget syg patient, der har brug for en hasteoperation" Han havde fuldstændig ret! Bjerregård grinte og fuldstændig ignorerede denne melding, og "operationen" kom aldrig. I dag er RM så assistent for Alex Ferguson, så helt tabt bag en vogn er han nok ikke.
Spillerene og ledelsen har ansvaret. Men mest af alt ledelsen, fordi de har købt spillere, der er den rene vittighed, hvis man ser på Brøndbys historie. Hvad søren skulle det dog hjælpe at fyrer Henrik Jensen? De kunne ansætte Mourinho, og det ville sikkert ikke blive meget bedre alligevel. Det må da være klart for enhver at Brøndbys problemer er langt langt langt langt "dybere" end træneren. Det er hele set-upet, den sportslige ledelse og Per Bjerregård den er gal med. Henrik Jensen kan ikke gører en skid.
Det er meget få af de spillere der er på holdet nu, der er værdige til at trække en Brøndby trøje over hovedet, og modtage en fantastisk opbakning som fansene gir dem. Brøndby har altid haft et hav af spillere med international klasse. De har ikke én eneste nu (nej heller ikke Krohn dehli) Mike jensen har et stort potientale, og Jens Larsen og Wass kan også godt blive til noget, Stephan Andersen er en god målmand. og bortset fra dem kan de sgu lige så godt fyrer holdet, og starte forfra. Brøndby har aldrig haft et dårligere hold, i deres superliga historie, jeg synes faktisk ikke engang de har et hold til 3-pladsen. De har da nogle meget okay spillere, men det har absolut intet at gøre med det Brøndby jeg kender
Ledelsen (Bjerregård) er ved at ødelægge alt det de har opbygget. Jeg bryder mig ikke om Fck, men når man kigger på deres proffesionalisme rent ledelsesmæssigt, så er Brøndby jo en flok lallende amatører
2010-09-27 19:22:15
Jeg siger heller ikke at henrik Jensen er problemet.Det har jeg ikke antydet på nogen måde.Han kan ikke få middelmådige spillere der er købt ind til forskellige spil systemer til at spille over evne hver weekend.
Som jeg skriver er det vores ledelse der ikke er noget værd.Og vores indkøb er ikke gode nok og det hele virker slet ikke gennemtænkt. Det er ligesom at de kun tænker 14 dage frem i tiden.
2010-09-27 23:06:50
jeg er BRØLENDE enig i alt der står skrevet i topic!
2010-09-28 12:11:58
helt igennem fornuftig blog.
Jeg bliver bare efterhånden nysgerrig af alle de Bif-fans som kræver indkøb og indkøb for at forbedre jeres trup (det er tydeligt for enhver der er brug for det), men alligevel har alle bif-fans så travlt med at kalde Fc en købeklub?!? Uden at være sikker , men mon ikke bif har købt lige så mange spillere som fc de seneste par år....fc rammer bare plet oftere end brøndby tilsyneladende
2010-09-28 16:46:13
er virkelig træt af per og hans venner (bestyrelsen.)Kunne man ikke gøre et eller andet, for at fremtvinge et krone skifte f.eks ved en tifo eller lign. !!
2010-09-29 12:58:56
Det ville tage årevis at skabe en ny klub, og især hvis den skal være en direkte modstander til BIF og FCK f eks.. Det er bare for at true, Jesper udtaler sig sådan, eller i vrede over ikke bare at kunne overtage BIF..
Det her er en super velskrevet artikel, og den burde sendes direkte til HR. Per Bjerregaard in person :-)
2010-09-29 13:01:47
@ Jannik P
Kan du huske sangen til Anders B? Ååh Anders bjerregaard, ta dig sammen, ta nu og gå
brøndby det er klubben, det er den der skal bestå
vi lever og vi ånder kun for dem i gul og blå.
Den kan hurtigt laves om, men tvivler på at det vil have nogle effekt..
2010-09-30 21:54:37
Hvorfor er det i tror altig bliver bedre bare Per B skrider ?
Og hvad er argumentet for at Peter Schmeichel skulle være en god sportsdirektør ? Han var en god målmand, og siden ar han mest gjort det som tv-vært. I mine øjne kvalificere det ikke til et job som sportsdirektør.
BIF største problem er truppen. Man har ikke spillerne, der er gode nok.
Her er det begået en række store fejl.
Hvorfor har man tegnet 5 årige kontrakter med de mest løntunge spillere ?
Hvorfor er man så dårlig til at skære de overflødige spillere fra ?
Hvad laver spiller som Gislason og Peter Madsen i truppen ?
Der er begået mange fejl, men er det Per B skyld, eller bunder det i den ueninghed der har været i ledelsen ?
Jeg siger ikke at Per B ikke er hovedansvarlig for den krise BIF har været i de senere år, men jeg tror bare ikke at forslaget fra blog-skriver er den rigtige løsning.
2010-10-01 13:15:58
@Fodboldsmølf
Kun hvis Per B skrider, så bliver det muligt at revolutionere klubben. Det kræver en hel ny måde at anskue forretningen på. Det er en naiv og forældet tanke at tro, at det bedst mulige er at lade en amatørafdeling sidde med vetoret over de beslutninger der bliver taget i en profesionel drevet klub.
Jeg tror ikke Peter Schmeichel nødvendigvis vil være en fantastisk sportsdirektør, men det er derimod signalværdien ved at ansætte ham.
Hvem er ansvarlig for indkøb af spillere? Hvem har i sidste ende truffet beslutningerne? Hvem har tegnet 5-årige kontrakter med løntunge spillere før man vidste om de kunne præstere? Jamen svaret er Per B, Per B og Per B.
Du spørger hvorfor man er så dårlig til at skære overflødige spillere fra? Jamen de har jo en kontrakt, den kan man ikke lige sådan uden videre ophæve! Det er også derfor Gislasson og Peter Madsen stadig er i truppen. Og hvem er ansvarlig for det? Ja det er såmend Per B.
Tror du det bliver bedre hvis vi kører videre som de sidste 4-5 år?
2010-10-01 13:26:12
RichardtH:
Hvis du var en del af amatør afdelingen i BIF, ville du så vælge det forslag du har lagt frem ?
Den store frygt er jo at klubben overtages af pengemænd uden reel interesse i BIF ve og vel.
Ang. årsagerne til BIF´s krise, så er jeg helt enig med dig i at Per B har en stor del af skylden, men vi ved også begge, at der i samme periode har været en magtkamp i ledelsen som det ser ud til at Per B nu har vundet. Hvad tror du denne magtkamp har betydet for klubbens ledelse ?
Det er naivt at tro at Per B har taget alle beslutninger egenhændigt, selv det ofte fremstilles sådan af pressen.
Hvad tror du der var sket med BIF, hvis man havde accepteret Peter Schmeichels planer da han gerne vil overtage BIF med e række investore, hvor af flere nu er konkurs ?
Mit indlæg skal ikke forstås som et forsvar af Per B, men jeg synes det er temmeligt naivt at tro altig bliver bedre hvis bare Per B går. Jeg har stadig ikke set argumenter der kan overbevise mig om dette.