Det er lidt problematisk at skrive en blog i kølvandet på et nederlag - oven i købet et nederlag til ærkerivalerne fra Tottenham. Man risikerer at lade galden flyde over og crawle rundt i uretfærdigheder og hvis-nu-bare’r, så lad mig slå det fast med det samme:
Ja, det var - objektivt set – retfærdigt, at Tottenham vandt. Også selv om sejren blev hevet hjem på en klar målmandsfejl og en endnu tydeligere dommerfejl.
Men det, jeg ikke kan udstå, er de horder af såkaldte fodboldkloge-Åge’r, der står i kø for at sparke et hold, der prøver at rejse sig.
Inden kampen var jeg fra alle sider blevet tudet ørerne fulde af, hvordan vi ville blive løbet over ende og ydmyget af Tottenham– og det endda af mennesker, der kalder sig Arsenal-fans.
Tottenham skabte en del chancer - ingen tvivl om det. Og vores forsvar så til tider meget vakkelvornt ud. Men blev vi løbet over ende? Nej. Spillede vi med til det sidste? Ja – ikke mindst på grund af en fremragende indsats af Szczesny.
Det andet mål var uden tvivl Szczesnys fejl, men det viser bare, at han er menneskelig. I løbet af kampen hev han så mange redninger ud af handskerne, at han i min bog er tilgivet.
Det er dog langt fra alle spillerne, der leverede en tilfredsstillende præstation. Lad mig starte med Aaron Ramsey.
En af grundende til, at det i mine øjne var rigtigt ikke at købe Scott Parker, var, at vi i forvejen havde Wilshere og Ramsey. Wilshere er skadet i øjeblikket, men skulle jeg vælge mellem Ramsey og Parker efter dagens kamp, må valget klart falde på Scott Parker. Han var her der og alle vegne, mens Ramsey mest af alt lignede én, som helst ville være fri for at være på banen.
Okay, han scorede - altså Ramsey - men derudover var han håbløst anonym, og det er mig en gåde, at han er anfører på det wallisiske landshold. Han tager intet ansvar, når han har kanonen på brystet. Intet. Og det pisser mig af.
Gervinho havde også problemer, men i modsætning til Ramsey, må man forvente, at ivorianeren lige skal vænne sig til at spille i en ny liga. Ramsey ved, hvad det handler om, og alligevel handler han forkert ni gange ud af ti.
Og så har jeg ikke engang nævnt Walcott. Der gik 20 minutter, inden jeg opdagede, at Theo var på banen, og derefter leverede han kun momentvis noget, der var værd at bemærke.
Jeg synes efterhånden, at Walcott skylder. Jeg ved godt, at han har været meget skadet, men han har altså langtfra indfriet forventningerne.
Alligevel har jeg svært ved at hænge nogen ud. Momentum er noget underligt noget. En flygtig størrelse, som er svær at holde fast i. Set med mine øjne, sidder vi fuldstændig på kampen i anden halvleg. Det vil sige lige op til det tidspunkt, hvor Sagna bliver skadet. Derefter er det som om, at vi spiller med ti mand. Ikke fordi Carl Jenkinson gør det dårligt, men vi mister et skridt, som vi aldrig genfinder. Vi mister momentumet.
Jeg orker ikke at komme med en lang klagesang om, hvor synd det er for os. Men de seneste meldinger lyder på, at Sagna har brækket anklen. Alle hold må leve med, skader, og i sidste ende handler det om at have en bred nok trup. Hvis Wenger vurderer, at Jenkinson er stærk nok til at være gadering for Sagna, så er det sådan, det er. Derfor må Wenger også tage konsekvenserne, hvis det går galt
U-T-T-V-T-V-T lyder statistikken. Fire tabte kampe ud af syv. Vi ligger pt. på en 15. plads med en målscore på -6. Der er 12 point op til nummer ét og otte point op til den forjættede fjerdeplads. Man behøver med andre ord ikke at være nogen Einstein for at se, at vi er kommet skidt fra start.
Men den, der ler sidst und so weiter … der er stadig er 93 point i spil. Får vi to tredjedele af dem, har vi lige så mange point som vi fik sidste år, hvilket var nok til at sikre fjerdepladsen. Så selv om det ser skidt ud, har jeg altså ikke afskrevet os endnu.
Efter landsholdslortepausen kommer Bendtner på besøg med Sunderland og derefter står der Stoke på programmet - også hjemme. Det skal give seks point. Gør det ikke det, må vi overveje, hvad der så skal ske. Men indtil da har jeg en lille sang til alle jer non-believers:
Fuck ‘em all, fuck ‘em all - Uniched, WestSham, Liverfool, we are the Arsenal - we are the best - we are the Arsenal - so fuck all the rest.
Ha’ en velsignet søndag
Gotta get behind the mule
Tags: http://www.goonaz.dk/
29
Stemmer
Kommentarer
Anmeld
2011-10-03 10:34:16
Jeg kan godt se at Arsenal er "the best". Det kræver jo intet geni at se det. ;)
2011-10-03 10:35:03
Fin blog, er helt enig i det du skriver..
"Fuck ´em all, fuck ´em all - Uniched, WestSham, Liverfool, we are the Arsenal - we are the best - we are the Arsenal - so fuck all the rest."
Genialt! (Ny signatur) :D.
2011-10-03 10:49:49
Er fuldstændig enig i alt du siger.. er ved at være godt træt af dem der kalder sig Arsenal fans men alligevel vender ryggen til når de taber og er inde i en dårlig stime.
Med Hensyn til kampen igår synes jeg at det er fuldt ud ufortjent at Tottenham tager en sejr for Arsenal sad på det meste af spillet og havde flere chancer for at bringe sig foran men de mangler rigtig meget kølighed foran mål.. Specielt Gervinho skuffede mig fælt igår. fik talt mig frem til 4-5 chancer hvor han bare skulle havde scoret.
vi mangler en Henry type der scorer næsten hver gang han rør bolden!
synes også det var utroligt overraskende hvor dårlige de var til at ramme hinanden igår omkring feltet bolden lå stort set altid en halv meter foran eller bagved dem.
der skal ske noget på træningsbanen og det skal være prompte!
også skal vi ha fat i en angriber der scorer når der er brug for det, vi kan ikke ligge alt presset på R.V.P, især ikke når han er skadet så tit som han er. Chamakh savner jeg sgu mål fra han har fået så mange chancer men har ikke udnyttet dem og vidst han er pengene vær endnu!
2011-10-03 12:18:47
God blog.
Jeg tror ikke på at Wenger bliver fyret foreløbigt men ser det fortsat alvorligt ud ved juletid, vil jeg gætte på at han kender sin besøgelsestid og går. Jeg håber det. Principelt skal han tilbydes anden stilling i klubben.
IMO er Wengers sidste kapitler i Arsenal bogen ved at blive skrevet. Det er lidt som når nogen vælger at få et barn (eller 5 spillere) mere for at redde forholdet .... Det holder ikke i længden.
Jeg har stor fidus til Martinez fra Wigan som ny manager men spørgsmålet er om han er "stor" nok til Arsenal.
Men at en midlertidig tilbagegang skulle svække ægte fans kærlighed til klubben ... I år har starten været så dårlig at ens United venner ikke engang gider at håne..... og det gør næsten mere ondt.
2011-10-03 14:23:44
TrueGunner91
Chamakh var gratis, og det har han i den grad vist på banen! ;)
- Hvis Martinez er favoritten til at overtage Wenger, så synes jeg ikke Wenger skal fyres. Det nytter jo ikke noget at finde en manager der ligner Wenger så meget, men bare er dårligere. Der skal desværre et stilskifte til!
2011-10-04 09:04:19
Det er jo ikke kun starten på denne her sæson. Det startede allerede i sidste sæson. Jeres form i ligaen siden liga-cup finalen ser ud som følger: D-D-D-W-D-D-W-D-D-L-W-L-L-D-D-L-L-W-L-W-L.
Btw tror jeg landsholdspausen, eller landsholdslortepausen, som du ynder at kalde den, kommer ret belejligt for jer. Det giver trods alt en mulighed for at få et par spillere tilbage og måske køre lidt defensiv træning.
2011-10-04 12:50:34
Arsenals spillere er vel efterhånden også så dårlige, at de ikke bliver kaldt til landsholdsfodbold :D Så har de masser tid til at træne!
2011-10-04 14:07:40
Ja, "fuck them, we´re the best, fuck the rest" er virkelig fodbold-lyrik på højt plan! Avs, den gør sgu ondt. Frygter virkelig the mighty Arsenal smadrer alt og alle i denne sæson.
2011-10-04 15:50:55
Mest forkerte brug af "Genialt!" nogensinde på bold.dk.
2011-10-04 16:45:46
Man må nok bare konstatere, at Arsenal ikke er noget storhold længere, og at det kommer til at tage nogle år, inden de igen begynder at spille som sådan.
Wenger havde en rød tråd med gode og erfarne spillere samt unge ditto op gennem 90´erne og i starten af 00´erne. Adams, Seaman, Dixon, Keown, Pires, Vieira, Henry, etc., og det var vel meningen at Nasri, Fábregas, Vermaelen og van Persie skulle være de nye kulturbærere.
Desværre var Nasris og Fábregas´ afgang for stor en mundfuld at sluge, og så må man bare sige, at indkøbene ikke har været gode nok. Arteta og Benayoun er bare ikke Fábregas og Nasri, og der er generelt for megen uro i truppen lige nu, hvor også van Persie er lidt ulden i forhold til at forlænge (selv om der er to år tilbage af kontrakten).
Næh, Wenger skal bruge tiden på at bygge et nyt hold op, som om måske to år kan tage kampen om mesterskabet op igen. Det kunne være med folk som Hazard og flere andre unge gutter.
Så...Arsenal er bare ikke blandt The Big Four længere....
2011-10-04 19:19:24
"Så...Arsenal er bare ikke blandt The Big Four længere"
Undskyld mig, men nu har Arsenal været i top 4 de sidste 14 år. Og fordi de har en dårlig sæsonstart er de bare ikke en del af top fire mere, end of discussion?
LOL! Idiot.
2011-10-04 22:01:40
"Idiot"...ligefrem...det er ellers flot...af flot_fyr32...jeg ville da ønske for alle Gunners-fans, at deres hold kommer godt ud af krisen, men faktum er, at siden Liga Cup nederlaget til Birmingham, så har det sejlet fuldstændigt...der er ikke udsigter til, at det ændrer sig foreløbigt, og så falder Arsenal sjovt nok ud af Big Four...men får de vendt bøtten, så tager jeg da hatten af for det...og så vil jeg undlade at kalde dig idiot...
2011-10-04 22:03:26
Men du er jo en idiot? :/
2011-10-04 22:40:34
Kan ikke forstå man snakker om big 4, når alle godt ved at det the big 3.
Man U, MAn C, og chel.
2011-10-05 09:26:49
@YG89: Synes du selv, at det er okay at kalde folk for idiot, når de skriver et indlæg? Hvad med at argumentere for din sag i stedet for at kalde folk grimme navne...jeg vil da håbe, at Arsenal kommer ud af krisen, for det har klubben og fansene da brug for...men så længe de spiller, som de gør, så ser det skidt ud...
2011-10-05 11:11:21
Vi skal nok komme stærkt igen...
Vi kommer ikke til at kæmpe om mesterskabet, men kommer helt sikkert op og rode i top 4/5...
Målet er en CL-plads... nothing more... nothing less...
2011-10-06 12:35:48
Arsenal mangler klassespillere på midtbanen. Hvis nu Wenger havde købt Hamsik og Hazard tror jeg det havde set helt anderledes ud.
2011-10-06 13:19:02
Enig...Wenger skulle have gået all-in, da han så, at Nasri og Fábregas ikke kunne holdes...Benayoun og Arteta er gode spillere, men de har ikke samme klasse, som de to der forsvandt...eller Hazard og Hamsik, for den sags skyld...
2011-10-06 16:03:56
Problemet er vel Arsenals indkøbsstruktur og en evt. lønpolitik, både en Hazard og Hamsik koster på den forkerte side af 200 mill. og så vidt jeg husker er den dyreste spiller som Arsenal har købt Arshavin for omkring 110 mill.
Som jeg ser det bliver Arsenal nødt til at gøre op med deres økonomiske tilgang, de er allerede blevet distanceret at de 2 manchester klubber samt Chelsea, Liverpool og Tottenham ligner også 2 klubber som godt kunne glide forbi Arsenal i toppen.
Det kan blive katastrofalt for Arsenal hvis de misser kval. til ChL til næste år, det bliver svært at hente de helt store stjerne hvis de ikke køre på første klasse.
Arsenal ligner pt. en udviklings klub for den europæiske elite, og det er både synd og skam
2011-10-08 23:32:59
Succes kan ikke købes for penge! Folk bliver ved med at tale om de transfers, vi har gjort os i sommers.
Ja MÅSKE havde det pyntet MERE med Hazard, Hamsik, Götze eller Hulk. Men jeg tror ikke en gang, det er dét, der er galt. I hvert fald ikke KUN det.
Forresten en fin og velskrevet blog.